Atlassian kupio Trello za skoro pola milijarde

Australijski Atlassian kupio je jedan od vodećih nezavisnih igrača na tržištu kolaborativnog softvera, Trello.

Zoja Kukić - 9. Januar, 2017.

Atlassian je danas objavio da je kupio servis za vođenje projekata Trello za 425 miliona dolara. Akvizicija koja bi trebalo da se zatvori do 31. marta, izvedena je najvećim delom u kešu, dok je manji deo (65 miliona) u opcijama i akcijama.

Ovo je najveća i ukupno 18. akvizicija Atlassiana, koji je do sada kupio i druge popularne servise poput HipChata, BitBucketa, SourceTree-a i dr. Kako kažu iz kompanije, planiraju da zadrže i brend i uslugu Trello-a, čiji korisnici ne bi trebalo da vide nikakve promene na samom početku. Pored toga, planiraju da ulože dodatna sredstva u ovaj alat i skaliraju ga do 100 miliona korisnika, što je 5 puta više od trenutnog stanja.

Zanimljivo je da je ova akvizicija skoro jednaka prošlogodišnjim prihodima Atlassiana (457 miliona dolara, što je 43% više u odnosu na prethodnu godinu). Ovim kompanija nastavlja sa visokim investicijama u ulaganje i razvoj, na šta je samo u prošloj godini potrošio više od 38% svog prihoda.

Trello ima više od 19 miliona korisnika i preko 100 zaposlenih, koji će se svi pridružiti Atlassianu. Ovaj softver za upravljanje projektima nastao je u okviru Fog Creek Software-a, iz kojeg je izdvojen u posebnu kompaniju pre nešto više od 2 godine. Do sada su prikupili 10.3 miliona dolara investicija za 20% vrednosti kompanije od nekoliko različitih investitora, te im je trenutna prodajna vrednost skoro 10 puta veća od tada procenjene.

Atlassianov alat za upravljanje projektima, Jira, već u sebi sadrži “trelast” alat, Kanban board i verovatno je za očekivati da će ovaj i drugi Atlassianovi proizvodi imati korisne i zanimljive integracije sa Trellom. Pored toga, za očekivati je da će se mnoge nadogradnje na Trello uskoro naći i na Atlassianovoj prodavnici.

Ovom akvizicijom, naslućuje se Atlassianova ambicija da se proširi među korisnicima koji nisu samo programeri, gde ipak nailazi na jaku konkurenciju.